Як читання паперових
чи електронних книжок впливає
на читацьку компетентність –
читайте у дослідженні PISA
Учні та учениці, що читають
паперові книжки або однаково паперові та електронні, як правило, краще
виконують тест PISA та отримують від читання більше задоволення.
Про це
йдеться в аналітичній записці “PISA in focus”, повідомляє УЦОЯО.
Як показують результати дослідження PISA-2018, у середньому учні
та учениці, які однаково часто читають друковані та електронні книги або
надають перевагу саме паперовому формату, отримують більше задоволення від
читання, ніж ті, хто частіше читає книги в електронному форматі.
Також у
результатах йдеться, що доступ до книг є передумовою успішності учнівства: “Порівняно
з підлітками, які нечасто або ніколи не читають книжки, їхні однолітки, які
частіше читають книжки в паперовому вигляді, отримали на 49 балів більше за
тест із читання PISA-2018. Учні та учениці, які частіше читають книги на
цифрових пристроях, мають відповідну перевагу в 15 балів”.
Також аналітична записка привертає увагу до постійної невідповідності
кількості друкованих книг в учнів, сім’ї яких належать до різних
соціально-економічних рівнів, що потенційно призведе до зростання освітньої
нерівності.
“Незважаючи
на те, що більша частина світу стає все більш цифровою, не варто забувати про рівний
доступ до друкованих книг. У той час як учні та учениці з поганими передумовами
для навчання “наздоганяють” учнів із кращими передумовами в доступі до цифрових
ресурсів, їхній доступ до культурного капіталу, як-от паперових книжок,
зменшився. Соціально-економічний розрив же залишається постійним”, –
йдеться в аналітичній записці.