Як читання паперових
чи електронних книжок впливає
на читацьку компетентність –
читайте у дослідженні PISA
Учні та учениці, що читають паперові книжки або однаково паперові та електронні, як правило, краще виконують тест PISA та отримують від читання більше задоволення.
Про це йдеться в аналітичній записці “PISA in focus”, повідомляє УЦОЯО.
Як показують результати дослідження PISA-2018, у середньому учні та учениці, які однаково часто читають друковані та електронні книги або надають перевагу саме паперовому формату, отримують більше задоволення від читання, ніж ті, хто частіше читає книги в електронному форматі.
Також у результатах йдеться, що доступ до книг є передумовою успішності учнівства: “Порівняно з підлітками, які нечасто або ніколи не читають книжки, їхні однолітки, які частіше читають книжки в паперовому вигляді, отримали на 49 балів більше за тест із читання PISA-2018. Учні та учениці, які частіше читають книги на цифрових пристроях, мають відповідну перевагу в 15 балів”.
Також аналітична записка привертає увагу до постійної невідповідності кількості друкованих книг в учнів, сім’ї яких належать до різних соціально-економічних рівнів, що потенційно призведе до зростання освітньої нерівності.
“Незважаючи на те, що більша частина світу стає все більш цифровою, не варто забувати про рівний доступ до друкованих книг. У той час як учні та учениці з поганими передумовами для навчання “наздоганяють” учнів із кращими передумовами в доступі до цифрових ресурсів, їхній доступ до культурного капіталу, як-от паперових книжок, зменшився. Соціально-економічний розрив же залишається постійним”, – йдеться в аналітичній записці.
6 доказательств того, что литература полезна в обычной жизни
Если желание изучать язык ослабевает слишком быстро, придумайте свой собственный алгоритм занятий. Например, немного занятий, потом – немного музыки, небольшой перерыв на прогулку. Но не забрасывайте учебу.
Контекст — наше все. Никогда не изучайте отдельные слова, используйте контекст по максимуму. Например, если вы запомнили выражение «strong wind», то одно из слов автоматически вызовет в памяти второе.
Особенно полезно выписывать уже готовые отдельные фразы и стараться использовать их как можно чаще в речи.
Уже готовые к употреблению фразы и идиомы записывайте и сохраняйте в памяти в первом лице. Например: «I am only pulling your leg» (Я просто тебя дразню).