Мистецька спадщина Е. Т. А. Гофмана
1808–1813
32 музичних твори різних жанрів
1809
Новела «Кавалер Ґлюк...» Герой новели — музикант, а зміст її становлять роздуми
Гофмана про музику та її місце в житті
1812
Новела «Дон Жуан» Трагічну історію актриси, що блискуче виконала партію донни
Анни у відомій опері Моцарта, химерно поєдано з тонким і професійним прочитанням
геніального творіння австрійського композитора
1814
Повість «Золотий горнець. Казка з нових
часів»
Пригоди
героїв зображені у реальному місті
Дрездені з його засиллям філістерства й прагматизму та у фантастичній країні Атлантиді, куди можуть
увійти тільки люди із загостреною чутливістю, ентузіасти. Два світи існують
паралельно, але перетинаються
1814–1815
2 томи збірки «Фантазії в манері Калло»
1816
Роман «Еліксири диявола»
1816
Опера «Ундіна» Постановка опери мала неабиякий успіх
1816–1817
Збірка «Нічні розповіді в манері
Калло», до якої належать новели «Піщана людина», «Церква єзуїтів» та ін.
1818
«Незвичайні страждання одного директора
театру»
Діалог
про проблеми театральної справи
1819
«Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер» Гротескно-сатиричне зображення німецького суспільства початку XIX
ст.
1819
Новела «Мадемуазель де Скудері» Принесла
Гофманові найзначущий письменницький успіх
1819–1821
4 збірки оповідань «Серапіонові брати»
1819–1822
Роман «Життєва філософія кота Мурра...»
Мудрий
і дотепний автобіографічний твір із використанням елементів трагедії й комедії, сатири й гротеску,
ліризму й жарту.
Роман
залишився незавершеним
1822
Роман «Володар бліх...» Через критичну спрямованість твору автора