Гофман





Мистецька спадщина Е. Т. А. Гофмана

1808–1813 32 музичних твори різних  жанрів
1809 Новела «Кавалер Ґлюк...» Герой новели — музикант, а зміст її становлять роздуми Гофмана про музику та її місце в житті
1812 Новела «Дон Жуан» Трагічну історію актриси, що блискуче виконала партію донни Анни у відомій опері Моцарта, химерно поєдано з тонким і професійним прочитанням геніального творіння австрійського композитора
1814 Повість «Золотий горнець.  Казка з нових часів»
Пригоди героїв зображені у реальному  місті Дрездені з його засиллям філістерства  й прагматизму та у фантастичній країні Атлантиді, куди можуть увійти тільки люди із загостреною чутливістю, ентузіасти. Два світи існують паралельно, але перетинаються
1814–1815 2 томи збірки «Фантазії в манері Калло»
1816 Роман «Еліксири диявола»
1816 Опера «Ундіна» Постановка опери мала неабиякий успіх
1816–1817 Збірка «Нічні розповіді  в манері Калло», до якої належать новели «Піщана людина», «Церква єзуїтів» та ін.
1818 «Незвичайні страждання  одного директора театру»
Діалог про проблеми театральної справи
1819 «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер» Гротескно-сатиричне зображення німецького суспільства початку XIX ст.
1819 Новела «Мадемуазель  де Скудері» Принесла Гофманові найзначущий письменницький успіх
1819–1821     4 збірки оповідань «Серапіонові брати»
1819–1822 Роман «Життєва філософія кота Мурра...»
Мудрий і дотепний автобіографічний твір із використанням елементів трагедії й комедії, сатири й гротеску, ліризму й жарту.
Роман залишився незавершеним
1822 Роман «Володар бліх...» Через критичну спрямованість твору автора