Вимоги Програми
Романтизм
Ключові компетентності
Учень (учениця):
- усвідомлює взаємозв’язок людини і навколишнього середовища (НЛ-1);
- розуміє необхідність захисту своїх прaв і прав інших людей (НЛ-2);
- визначає тактику поведінки в небезпечних ситуаціях (НЛ-3);
- оцінює проблему і відповідно до цього ухвалює рішення (НЛ-4).
Предметні компетентності
Учень (учениця):
- визначає специфічні ознаки романтизму як художнього напряму в літературі й мистецтві, чинники його розвитку (історичні, естетичні, філософські), національну специфіку в різних країнах;
- розповідає про основні віхи життя і творчості митців, їхній внесок у духовну скарбницю світової та національних літератур;
- визначає провідні теми й мотиви творів письменників і письменниць;
- аналізує романтичні образи, засоби їхнього створення;
- знаходить у тексті, інтерпретує зміст романтичних символів;
- виявляє зв’язок романтичних творів із фольклором, знаходить відповідні елементи (образи, символи, мотиви, жанрові ознаки тощо);
- аналізує (цілісно) ліричні вірші поетів-романтиків, поему («Мазепа» або «Паломництво Чайльд Гарольда» Дж. Байрона);
- виявляє жанрові ознаки поеми й роману доби романтизму, взаємодію романтизму і реалізму (на прикладі прочитаних творів);
- визначає особливості віршового розміру, строфічної організації поетичних творів (на прикладах прочитаних текстів);
- виявляє художнє новаторство митців – відкриття нових тем і мотивів, збагачення художньої мови, нові рішення в галузі образотворчості, жанрів тощо;
- порівнює оригінали (за умови володіння іноземною мовою), художні переклади, переспіви творів письменників;
- порівнює образи персонажів;
- знає імена українських перекладачів прочитаних творів;
- розповідає про відкритість романтизму як художнього напряму, його взаємодію з іншими напрямами, демонструє формування реалістичних тенденцій у межах романтизму (на прикладі прочитаних творів);
- виявляє особливості індивідуальних стилів митців.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.