неділя, 20 жовтня 2024 р.

Учням 9 класу

                                                           Вимоги Програми

                                                                Романтизм

Ключові компетентності

Учень (учениця):

  • усвідомлює взаємозв’язок людини і навколишнього середовища (НЛ-1);
  • розуміє необхідність захисту своїх прaв і прав інших людей (НЛ-2);
  • визначає тактику поведінки в небезпечних ситуаціях (НЛ-3);
  • оцінює проблему і відповідно до цього ухвалює рішення (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  •  визначає специфічні ознаки романтизму як художнього напряму в літературі й мистецтві, чинники його розвитку (історичні, естетичні, філософські), національну специфіку в різних країнах;
  • розповідає про основні віхи життя і творчості митців, їхній внесок у духовну скарбницю світової та національних літератур;
  • визначає провідні теми й мотиви творів письменників і письменниць;
  • аналізує романтичні образи, засоби їхнього створення;
  • знаходить у тексті, інтерпретує зміст романтичних символів;
  • виявляє зв’язок романтичних творів із фольклором, знаходить відповідні елементи (образи, символи, мотиви, жанрові ознаки тощо);
  • аналізує (цілісно) ліричні вірші поетів-романтиків, поему («Мазепа» або «Паломництво Чайльд Гарольда» Дж. Байрона);
  • виявляє жанрові ознаки поеми й роману доби романтизму, взаємодію романтизму і реалізму (на прикладі прочитаних творів);
  • визначає особливості віршового розміру, строфічної організації поетичних творів (на прикладах прочитаних текстів);
  •  виявляє художнє новаторство митців – відкриття нових тем і мотивів, збагачення художньої мови, нові рішення в галузі образотворчості, жанрів тощо;
  • порівнює оригінали (за умови володіння іноземною мовою), художні переклади, переспіви творів письменників;
  • порівнює образи персонажів;
  • знає імена українських перекладачів прочитаних творів;
  • розповідає про відкритість романтизму як художнього напряму, його взаємодію з іншими напрямами, демонструє формування реалістичних тенденцій у межах романтизму (на прикладі прочитаних творів);
  •  виявляє особливості індивідуальних стилів митців.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.